Wał korbowy…

IMG_0046-2

…najprostszego jednocylindrowego silnika składa się z następujących elementów:

W silnikach dwusuwowych trwałość wału warunkuje w zasadzie trwałość łożyska w stopie korbowodu. Trwałość łożyskowań w klasycznych silnikach turystycznych wynosi średnio 30 tyś km. W wysilonych jednostkach cross/enduro trwałość wyrażana w motogodzinach nie przekracza zwykle 100 mth.

Regeneracja wału polega na jego rozłożeniu, wyczyszczeniu, ocenie stanu technicznego a następnie jego ponownym zmontowaniu i wycentrowaniu z zachowaniem wszystkich fabrycznych tolerancji. Prace wykonywane są na prasie o nacisku 30T sterowanej pompą elektryczną. Wały sprawdzane są w kłach lub w razie uszkodzenia nakiełków na rolkach balansowych w miejscu podparcia na łożyskach głównych. Maksymalna dopuszczalna odchyłka wynosi 0,02 mm. Do wymiany korbowodu przyjmujemy tylko wały z silników jednocylindrowych.

Rozebranie, czyszczenie, złożenie i wycentrowanie wału – 120 zł

Jak wyżej, dla wałów z Hondy CR 125 – 500, TRX – 250 zł

Ceny korbowodów różnych marek w cenniku.

Pytania? e-mail: info@intr-mot.pl lub tel: +48 731 790 773